top of page

7 צעדים להימנע מגניבת הביטקוין שלך

Updated: Nov 9, 2020

(תורגם בגוגל) אנו שומעים סיפורי אימה אחת לכמה חודשים ואנחנו מתפללים שלעולם לא יקרה לנו ... אבל יש צעדים שאתה יכול לבצע כדי להגן על עצמך מפני להיות קורבן.



1- קנו ארנק קר

חשוב על הארנק שלך כמו בנק פיזי, האם היית שומר את המזומנים שהרווחת קשה בבנק רישום שאינו מציע ביטוח או רגולציה? ובכן זה כמעט אותו דבר כשמדובר במטבעות קריפטוגרפיים, יש לך מרכזיות לא מוסדרות שמציעות לך לאחסן את המטבעות שלך, ארנקים באפליקציות לטלפון שלך שאין לך שליטה עליהם וסוגים אחרים (מאובטחים יותר) כמו ארנק נייר אבל ממש לא נוחים. אל תהיה זול כשמדובר באבטחה ובמיוחד עבור ביטקוין שלך שלא ניתן לחייב אותו או מטבעות קריפטו אחרים. יש לך Ledger ו- Trezor שהם כרגע הפופולריים ביותר ויש לך שליטה מלאה על המטבעות שלך, הם לא באמת מאחסנים את המטבעות שלך.



2- כאשר אתה סוחר, אבטח את החשבון המקוון שלך

ברור שהביטקוינים שלך, לרוב, לא יכולים להישאר בקור. אתה צריך להוציא אותם, לסחור בהם, למכור אותם או אפילו לקנות יותר. כשאתה יוצר חשבון חילופי לשם כך, הדבר הראשון שאתה עושה הוא לעבור להגדרות האבטחה שלך ולהוסיף 2FA (אימות 2 גורמים) באמצעות SMS או מאמת גוגל. זה נותן לך שקט נפשי זמני למקרה שהאקר כולל את כל הסיסמאות המקוונות שלך. זה יוצר שכבת אבטחה שצריכה שלב נוסף בכניסה או למשוך.



3 - דרך מאובטחת בסיסית, מוערכת ופשוטה להימנע מהפסדי עסקאות.

הדרך הברורה והבסיסית ביותר להימנע מטעויות בידיעה שאינך יכול להחזיר שום עסקה שנשלחה עם מטבעות קריפטוגרפיים, היא לשלוח סכום קטן כמו בדיקה קטנה לפני שתשלים עם שאר הסכום המקורי שרצית לשלוח. למשל, אם אתה צריך לשלוח לבריאן ביטקוין בשווי 1,000 דולר, שלח לו תחילה סכום קטן כמו 20 דולר. אין לך מושג כמה טעויות נעשות על ידי סוחרים מנוסים אפילו כשמדובר באותה פעולה בסיסית. זה יעלה לך קצת יותר בגלל עמלות כורים, אבל זה יביא לך לחסוך כסף בטווח הארוך על ידי הימנעות מהפסדים גדולים.


4- אתרי דיוג

אה, כן התחזות זה עדיין דבר ומעל 100,000,000 $ ... כן קראת את זה, 100 מיליון דולרים נגנבו בשיטות דיוג. הנה דוגמה רק מאתמול (08/10/2020):

זה מה שעולה כשכותבים בפשטות: Ledger בגוגל. ממש מעל האתר הרשמי של לדג'ר יש לכם "Ledger Top" ... והדבר הראשון שהם שואלים כשאתם לוחצים על הקישור הוא להכניס את ארנק Ledger ולרשום את ההתאוששות שלכם. הנה מבט:

אתה מבין, שום אתר לעולם לא יבקש ממך להזין את זרע ההתאוששות שלך במחשב שלך, לא טרזור או לדג'ר. לעולם אל תקליד את זרע ההתאוששות במחשב שלך. אי פעם!


5- זרעי התאוששות

הדרך בה אתה מאחסן את זרעי ההחלמה שלך מספרת לך הרבה על עצמך. האם אתה פשוט רושם את המילים פעם אחת ושומר אותם במקום בטוח ... או שאתה מייצר 2 עותקים, ושומר אותם בשני מקומות שונים? האם אתה חותך לחצי את 24 המילים, 12 במקום והשאר 12 במקום אחר לגמרי? ובכן בשאלות שיש לך את התשובות שלך ... וישנן שכבות אבטחה שתוכל להוסיף כדי לשמור על בטיחות מלאה. בידיעה שאם מישהו מוצא את הזרע שלך, יש לו גישה לכל הכספים, ללכת עוד קצת ולהגזים בשכבות הביטחון שלך כדי להישאר בטוח לחלוטין. והכי חשוב, אל תכתוב את הזרע שלך בפלטפורמה מקוונת כמו מנהלי סיסמאות, פנקסים, מיילים, כונן Google וברור שלא תצלם אותו. כל מה שיש באינטרנט הוא פריצה לחלוטין. כתוב את זה, כמו פעם, עם עט ונייר, זהו!


6- ביטוי סיסמה

ביטוי סיסמה הוא ככל הנראה שכבת האבטחה הטובה ביותר. אם אינך יודע מהי זו מילה נוספת לזרע ההתאוששות שלך אך שלא תכתוב. מילה שאתה לא צריך לכתוב על מנת לזכור אותה, זה משהו שאתה לא יכול לשכוח. הדרך שבה זה עובד היא שאם מישהו מוצא את זרעי ההחלמה שלך ומנסה להחזיר את כל הכספים שלך בארנק אחר, הוא גם יזדקק למילה הזו. מכיוון שלא רשמת את זה, ההאקר / השודד לעולם לא יוכל לגשת לכספים. המטרה העיקרית הייתה להגן על כספיך מזרע ההחלמה הפיזי אם היה נגנב. כמו כן, זה עוזר במקרה של שוד עצור בפועל, תן לי להסביר: שודד מגיע אליך עם אקדח ומבקש ממך לפתוח את הארנק עם קוד ה- PIN שלך .. ולהגיד לו שאתה לא זוכר את ה- PIN קוד יהיו לך הרבה בעיות. אבל אם יש לך מילה נוספת (ביטוי סיסמה), יהיו לך באותו ארנק שני חשבונות שונים, האחד כ"כיסוי "עם כמה מאות דולרים והחשבון השני תחת קוד PIN אחר (והמילה הנוספת) היו יש לך את כל הכספים שלך ואין שום דרך שהשודד ידע אם יש לך קוד PIN נוסף וביטוי סיסמה. כשיש לך ארנק Ledger או Trezor, אתה יכול להוסיף את משפט הסיסמה בקלות.


7- בדוק פעמיים לפני השליחה

בכל פעם שאתה רוצה לשלוח ביטקוין או מטבעות קריפטוגרפיים אחרים, כמעט כל ארנק יבקש ממך לאשר את הכתובת המקבלת לפני שאתה שולח. רובנו אפילו לא בודקים פעמיים כי פשוט העתקנו את זה והדבקנו, אבל הנה התפיסה: אם להאקר יש גישה למחשב שלך, הוא יכול לשנות בקלות את כתובת הקבלה מאיפה שקיבלת אותה, למשל: בדוא"ל, מברק או כתוב על פנקס במחשב האישי שלך. הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני התקפות מסוג זה היא תמיד לאמת ולהעתיק את כתובת הקבלה כמה שניות לפני שתשלח את הכספים, וכשאתה עושה זאת בארנק החומרה שלך, בדוק שוב אם זה תואם למה שהעתקת .


אם יש חסרון אחד בבעלות על מטבעות קריפטוגרפיים היא העובדה שאתה אחראי 100% על הכספים שלך, וטעות אחת יכולה לעלות לך הכל, אך אם אתה מבצע את הצעדים האלה, אין כמעט שום אפשרות לגנוב את המטבעות שלך. אם אין לך ארנק, תוכל לרכוש את Ledger בחנות שלנו, אנחנו משווקים רשמיים.




36 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page