top of page

מה זה ביטקוין?

(תורגם בגוגל) כולנו שמענו על זה ... וזה אפילו אחד החיפושים הפופולאריים ביותר בגוגל לאחרונה אבל מה זה? הנה הסבר כולל שמנסה להיות הוגן עם מתחילים.


















לא כל כך חדש ...

נראה שרק שמענו על זה, או שזה דבר חדש בשנתיים-שלוש האחרונות אבל זה קיים כבר 11 שנים! הוא נוצר בשנת 2009 על ידי אלמוני בשם סאטושי נקאמוטו. כל הרעיון מההתחלה היה לחתוך את אנשי האמצע, ובמקרה הזה, את הבנקים! ניתן לסחור בביטקוין בבורסות מרכזיות כמו שאתה סוחר במניות, אך אתה לא רק קונה או מוכר ביטקוין כמו אם היית קונה מטבעות (דולר, יורו, GBP) אתה באמת רוכש טכנולוגיה שניתן להשתמש בה כן בתשלומים, גם למטרות אחרות.


אז מה זה? איך זה עובד?

ביטקוין הוא פשוט מאוד מטבע דיגיטלי מבוזר. במילים אחרות זה דומה למזומנים וירטואליים או זהב וזה מועבר מאדם לאדם, כלומר אין שליטה בבנק או ממשלה ואפילו לא תנאים מוקדמים להיות מסוגלים להחזיק או להעביר ביטקוין והסמל לביטקוין נראה כמו ה- B ב תמונה למעלה עם מעט חשיפות דרכו או "BTC" בערך כמו דולר לדולר אמריקאי. הביטקוין הוא מטבע קריפטו ומטבעות הקריפטו קיימים מאז שנות השמונים אך הייתה בעיה גדולה שנקראה "הוצאה כפולה". לכל המטבעות הדיגיטליים הקודמים או מטבעות הקריפטו הייתה הבעיה שאם מישהו מוציא יחידה של מטבע זה היה קשה מאוד לדעת אם זה כבר הוצא וזו הבעיה הגדולה ביותר שביטקוין פתר ומדוע צבר פופולריות כה רבה .


עמית לעמית רשת ורעיון

הדרך שבה ביטקוין נמנע מהוצאה כפולה היא באמצעות רשת עמית לעמית המופצת שלה, שעובדת בערך כמו סיביות סיביות. הביטקוין הראשון הונפק למעשה בשנת 2009 על ידי סאטושי נקאמוטו, וההערכה היא שמא שם סיכה ואף אחד לא באמת יודע מי התחיל את הביטקוין ולכן למעשה יהיו רק 21 מיליון ביטקוין במחזור. בשנת 2009 היו לנו הביטקוינים הראשונים ששוחררו ויש כמות קבועה מראש של ביטקוין שמשתחררים כל עשר דקות ולכן לאורך השנים זה ימשיך לקרות עד שנת 2140.


לא נשלף

הביטקוין ניתן לחלוקה עד למקום השמיני העשרוני, כך שכמו הדולר האמריקאי מתחלק לאגורה או לשני המקומות העשרוניים. אתה יכול לפרק ביטקוין כמעט עד אינסוף לסכום מאוד מאוד קטן. "פרוטוקול הביטקוין" או "רשת הביטקוין" הם אופן פעולתו של ביטקוין מאחר ואין מיקום מרכזי המנוהל על ידי מדינה ספציפית כלשהי. קשה מאוד ויקר לפרוץ ויש כמה מספרים שאומרים אפילו לפרוץ את רשת הביטקוין למשך 10 דקות, זה יעלה בסביבות חצי מיליארד דולר ... אז יש הרבה אמון והרבה בדיקות של הפרוטוקול ושל רשת שקרתה בשנים האחרונות. זה בעצם נשלט על ידי קונצנזוס של משתתפי השוק ולכן שוב אף ממשלה אחת אף אדם או אף קבוצה אחת לא באמת שולטות ברשת הביטקוין ולכן היא צוברת פופולריות כה רבה.


מדוע הביטקוין והטכנולוגיה שלו כל כך חשובים?

ישנם כמה היבטים של מטבעות קריפטו שלדעתי מראים סיכויים עצומים לשינוי העולם באמת, אז בואו נסתכל על עובדה ראשונה זו שמתוך שבעת מיליארד האנשים שחיים על פני כדור הארץ כששה וחצי מיליארד אנשים אין להם גישה לשירותים פיננסיים ובנקאיים בסיסיים כמו בדיקת חשבונות או כרטיסי אשראי. בארה"ב לבדה מעריכים כי לשמונה עשרה אחוזים מהאנשים אין גישה לשירותים פיננסיים בסיסיים אלה, וביטקוין מקל מאוד על כך שלכולם ללא הרשאה או שליטה ממשלתית תהיה גישה לבנקאות וירטואלית ואני חושב שזה באמת ישנה את העולם. !


מאז המשבר הפיננסי בשנת 2008, התרסקו מטבעות פיאט כמו הדולר האמריקני, אך לא האמון שיש לאנשים בממשלה. אתה יודע שבשנות ה -70 ארה"ב הייתה בתקן הזהב וניקסון הוריד אותם מהתקן הזה, עכשיו הדולר האמריקני לא ממש קשור לשום דבר. תמיד שמרתי את הסיפור הזה על מאה טריליון דולר זימבבווה כסוג של תזכורת למה שיכול לקרות כשממשלות יוצאות משליטה על ידי הדפסת יותר מדי כסף. בטווח של יותר משנתיים ממשלת זימבבואה פיחתה למעשה את המטבע שלהם לכלום ויש הרבה אנשים שמחשבים שחלק ממטבעות הפיאט הגדולים בעולם הולכים לאותו כיוון וזה די מפחיד כי כרגע הדולר האמריקני הוא

מטבע העתודה העולמי ואנחנו רק מדפיסים אותו כמו עסק של אף אחד.


מַהְפֵּכָה

הדרך שבה הביטקוין מטפל בבעיה זו היא שישנה כמות קבועה קבועה מראש של ביטקוינים שתשתחרר במהלך השנים ומה שזה עושה הוא שהוא מטבעו נועד להיות דפלציוני ובאמת שולט באינפלציה. בהיסטוריה האחרונה השתמשנו במטבעות פיאט כמו דולר אמריקאי וזהב כצורות כסף מקובלות והגיע הזמן לשינוי.


4 הנכסים המגדירים כסף

1) צריך לפרק אותו בעשרונים ולהתחלק כמו המטבעות הפופולריים הנוכחיים. אתה יכול אפילו לקחת

זהב כדוגמה, זה יכול גם להיות מפורק, אתה יכול לקבל בר או אונקיה יש דרכים שונות לפרק אותו.



2) זה צריך להיות עמיד: זה צריך להיות מסוגל לעמוד במבחן הזמן, כך שאם יש לך מוט זהב למשל, ותשאיר אותו איפשהו, רוב הסיכויים שזה לא יתאדה לאוויר.



3) ניתנים להחלפה: כך, למשל, דולר אמריקאי אחד שווה לערכו של דולר אמריקני אחר שהם

סוג להחלפה כמו בשוקי העתיד שבהם אנשים סוחרים אתה מכיר תפוזים או קפה או

שמן וזהב. כל יחידה שווה ליחידה אחרת, כולם נוצרו שווים בערכם.



4) צריך להיות מאומת: אתה צריך דרך לוודא שהוא אמיתי ולא מזויף ולכן ביטקוין עושה עבודה טובה מאוד במענה לארבעת המאפיינים האלה של כסף.



ערך ביטקוין

בואו נסתכל על כמה דרכים אחרות שיש למעשה ערך שמקורן בביטקוין. זה מוגבל. כמו זהב על כדור הארץ יש רק כמות מוגדרת של זהב רק

כמו שיש כמות מוגבלת של ביטקוין. יהיו רק 21 מיליון ביטקוין שנמוקשים אי פעם בדיוק כמו

אתה יכול רק לכרות כמות מסוימת של זהב.



זה מבוזר. אז הזכרנו את זה אין ממשל מרכזי שפירושו שזו רשת עמיתים לעמית כמו טורנטים והיא יכולה להיות אנונימית. ישנם כמה תחומים לשיפור בכל הנוגע לאופי האנונימי של מטבעות הקריפטו אך לרוב הוא למעשה אנונימי. זה גם שקוף, כלומר הקוד במבנה על אופן בניית הרשת והפרוטוקול של קריפטו ביטקוין שקוף, כל אחד יכול ללכת להעריך ולבחון את הקוד ואיך הוא בנוי ומכיוון שהוא נבדק על ידי אנשים חכמים ממני יותר מיותר. חמש שנים. אנשים נותנים אמון בפרוטוקול הביטקוין אפילו יותר מכפי שהם נותנים אמון בממשלה שלהם. אני חושב שכל תנועת הקריפטו יכולה לשנות את הדרך בה מנהיגי העולם, הממשלות והאנשים מסתכלים על כסף. קל מאוד גם לקנות ולמכור, נדבר על אופן הפעולה של ביטקוין ואיך כל כך קל פשוט להעביר ביטקוין בין שני אנשים ודמי העסקה הנמוכים ביותר, זה בלתי הפיך, כך שסוחרים אוהבים את זה שאין חיובים חוזרים ואף אחת מהבעיות שיש לך בכל הנוגע ללקיחת כרטיסי אשראי ולכן חשוב לזכור כי הביטקוין אינו מגובה בשום דבר מוחשי בדיוק כמו מטבעות פיאט ולא בתקן הזהב, לא מגובה בשום דבר פרט לאמון שיש לאנשים בביטקוין. מערכת.



הערך האמיתי הוא

נקבע על ידי מה שאנשים מוכנים לשלם עבורו ולכן ראינו את מחיר הביטקוין עולה כל כך הרבה בשנים האחרונות, כך שהביקוש גדל ואנשים מציבים ערך בהיבטים העיקריים האלה של הביטקוין: היעדר שליטה ומניפולציה ממשלתית, אינך מכיר אדם שנבחר לתוכו

משרד יכול להיכנס ולתרום להיפרצות אינפלציה. איך ביטקוין באמת עובד הוא פשוט מאוד. נניח שאתה לוקח כסף שמישהו נותן לך מזומן או כותב לך צ'ק ואתה לוקח את הכסף הזה לבנק ומפקיד אותו בחשבון הבנק שלך, ובכן ביטקוין עובד ככה, אם מישהו נותן לך ביטקוין הם מאוחסנים בתוך לחשבונאות ציבוריות ולכולם יש גישה לפנקס זה מההתחלה בשנת 2009. כל עסקה נרשמת בפנקס זה ושליחה וקבלה של ביטקוין זה קל כמו שליחת דוא"ל.



ארנקי אבטחה וקריפטו

המטבעות שלך מאוחסנים בפועל בארנקים ויש לך כמה סוגים שונים של ארנקים שבהם אתה יכול להשתמש.

במחשב שלך, בארנק חומרה (הדרך הבטוחה ביותר האפשרית) או שאתה יכול לקבל ארנקי נייר שבהם אתה רושם פיזית את הקודים המשויכים לביטקוין שלך ושומר אותו מחוץ לרשת (COLD) ובשביל המאובטח שמאוחסן באופן מקוון ( ארנק חם). אז יש חברות שמספקות ארנקים מתארחים שבהם אתה יכול לגשת למטבעות שלך מכל מקום בעולם וכאן נכנס סיכון האבטחה. מספר חשבון הביטקוין שלך הוא המפתח הציבורי שלך, כך שזה בערך כמו מספר החשבון שלך או הדוא"ל שלך. כתובת ומפתח הביטקוין שלך (או כתובת הביטקוין) מורכבת למעשה מ -16 עד 32 תווים אלפאנומריים ואתה למעשה נותן את כל מי שרוצה לשלוח לך ביטקוין. המפתח הפרטי שהוא הסיסמה שלך למשל אתה עושה בנקאות מקוונת אתה צריך לדעת את הסיסמה שלך כדי להיכנס לבנק המקוון שלך ממש טוב זה דומה למפתח הפרטי שהוא הסיסמה שאתה צריך כדי לגשת לביטקוינים שלך בחשבון או בזה ספר חשבונות ציבורי.

כריית ביטקוין

אתה יכול שלי. ביטקוין משתחרר כל עשר דקות בערך יש כורים שבאמת כורים עבור הביטקוינים האלה וזה עובד כמו מערכת לוטו שבה יש לך יותר כוח מעבד

וככל שאתה מכרה כך הסיכויים שלך טובים יותר להשיג את הביטקוינים האלה בחינם והדרך שאתה עושה זאת היא על ידי הפעלת תוכנה במכונות הכרייה שלך (אתה יכול לבנות בעצמך).

אם כי זה קשה יותר ויותר ... ככל שיש יותר תחרות כך לוקח יותר כוח מחשוב בכרייה עבור ביטקוינים אלה ועלות גבוהה יותר קשורה לחומרה שאתה צריך לקנות ובאמת שאתה צריך לשלם יותר חשמל. אז לפני שאתה שוקל להתחיל לכרות אתה באמת צריך לעשות

ניתוח עלויות כדי להבין אם זה יהיה רווחי או לא.



סוף כל סוף

לא משנה כמה תקראו, הדרך הטובה ביותר ללמוד כיצד עובדת טכנולוגיית הביטקוין היא: לקנות לעצמכם ארנק, לקנות ביטקוין (כמות קטנה, נניח של 50 $) ולשחק איתו.

118 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page